2016. november 4., péntek

IV. rész

„Mert két ember között csak akkor marad meg egy titok, ha az egyikük halott”
Az idő idegőrlő lassúsággal telt. Az ujjaimat tördelve feküdtem a Robert ágya mellé lehelyezett matracon, közben a plafont bámulva próbáltam kiverni a fejemből, hogy mégis mekkora bajban vagyok. Agytekervényeim lázasan dolgoztak, de vagy a félelemtől, vagy esetleg a pillanatnyi tehetetlenségtől túlságosan is le voltam blokkolva ahhoz, hogy valami használható ötletet eszeljek ki a szabadulásra. Mindenkit utolér a sorsa, tartja a mondás. Talán ez lenne az enyém? Hogy huszonnégy éves, önálló, sikeres nőből egy lecsúszott, zsaruk elől bujkáló senki legyek? Akárhogyan próbálkoztam, nem tudtam megérteni, miért történt mindez.
Fogalmam sincs, mennyi idő telhetett el, mire álomba tudtam szenderedni, de a nyúzott ébredés tanúbizonyságot adott arról, miszerint nem aludhattam többet két-három óránál. A szemeim a Robert által csapott zaj miatt pattantak ki, azonnal felé is fordítottam a fejemet, hogy megnézzem, mit csinál. A fiókjában kotorászott, fekete farmert viselt ugyanilyen inggel. Azonnal elöntött a félelem, attól tartottam, hogy a pisztolyát veszi elő, de végül csak egy doboz került elő, amiből pedig egy fekete bőrkarkötőt halászott ki. Megdörzsöltem a szememet, hogy egy kicsit felébredjek. Robert pont ekkor kapta oda a tekintetét.
- Felébredtél, Csipkerózsika? – A hangja játékos volt, barátságos, így egy pillanatra elgondolkoztam azon, hogy mi is történt valójában tegnap. Talán a bennem lévő alkohol a bolondját járatta volna velem? Nem, az nem lehet.
- Fel – közöltem végül kimérten, kicsit jobban magamra húzva a takarót. Nem zavart, hogy a ruhámban aludtam, ahogy az a tény sem, miszerint totál kócos hajjal és elkenődött sminkben feszítettem. Az egyetlen, ami abban a pillanatban izgatott, az volt, hogyan tovább.
- Valaki morcos – nevette el magát. Nevetése miatt kirázott a hideg, természetesen nem jó értelemben. Hogyan tud valaki nevetni, mikor tegnap még képes lett volna akár megölni is?
- Valaki pedig elfelejtette, hogy nem vagyunk jóban.
Robert vállat rántott, pedig azt hittem, minimum beszól. De nem. Komótosan elindult az ajtó felé, ám mielőtt kilépett volna, visszafordult.
- Hogy iszod a kávét?
- Mi?
- Mondom, hogy iszod a kávét? – ismételte teljesen nyugodtan. Olyan laza volt és könnyed, hogy nem értettem, mégis mi ütött belé. Egyszerűen nem voltam képes kiigazodni ezen a srácon, teljesen összezavart. Egyszerre féltem tőle és éreztem úgy, miszerint nem nehéz kijátszani. A gond csak ennyi volt: túl titokzatos volt, szinte lehetetlenségnek bizonyult őt kiismerni.
- Feketén – jelentettem ki távolságtartóan, óvatosan ledobva magamról a takarót. Robert végigfuttatta rajtam a tekintetét, majd egy gyors bólintást követően távozott a szobából. Valószínűleg a konyha felé vette az irányt, mert a lépteit még mindig hallottam, igaz, csak halkan. Üveges szemmel meredtem magam elé, de egy örömöm volt: legalább nem rettegtem. Addig jó, amíg Dawson nem dühödik be és nem akar kinyírni.
Felfedezőútra indultam. Szükségesnek éreztem megtalálni a fürdőszobát, és legalább a sminkemet lemosni. Az említett helyiséget nagyjából két perc múlva meg is találtam, így ki is nyitottam az ajtót. Hát, szabályosan megijedtem a tükörképemtől. A szemeim enyhén vörösek voltak, a sminkem botrányos állapotban volt, így egy sóhajtást követően nyomtam egy kis szappant a kezembe, és egy kis vízzel együtt elkezdtem mosni az arcomat, hogy megszabaduljak minden mocsoktól.
- Becca? – A nevemet hallottam. Ekkor még félig habzott az arcom, mert egyelőre nem sikerült teljesen lemosnom a sminkem, de végül csak rászántam magam arra, hogy közöljem, a fürdőben vagyok. Ezután semmi választ nem kaptam, csak a kávéfőző hangos berregése töltötte be az egész lakást.
Felötlött bennem a szökés lehetősége. Hiszen semmi dolgom nem lenne, csak ki kéne futnom a bejárati ajtón, fogni egy taxit, aztán… aztán lesz, ami lesz. Gyorsan leöblítettem az arcomat, és halkan becsuktam magam után a fürdőszoba ajtaját. Óvatosan, lábujjhegyen kezdtem el lépkedni, a kávéfőző még mindig lázasan dolgozott. Talán van egy-két percem arra, hogy lelépjek. Visszafojtottam a lélegzetemet is, mikor a bejárathoz értem, majd lenyomtam a kilincset. Zárva.
- Hova-hova? – Annyira megijedtem Robert hangjától, hogy hirtelen hátraarcot vágtam, és az ajtónak vetődtem. A pulzusszámom a vérnyomásommal együttvéve az egekbe szökött, az arcom pedig lefehéredett. Robert számonkérő tekintete rettenetesen megijesztett, de próbáltam magabiztosnak tűnni. Itt csak akkor nyerhetek, ha nem látszik, mennyire rettegek.
- Basszus, a frászt hoztad rám. – Kuncogni kezdtem, ezzel sikeresen összezavartam a srácot; szemöldökét összevonva oldalra döntötte a fejét, és próbálta megérteni a reakciómat. – Totál eltévedtem, pedig tök kicsi a házad. Merre van a konyha?
Nem voltam egészen biztos abban, hogy sikerült-e átvernem Robertet, de ő végül a háta mögé biccentett, és mindenféle kommentár nélkül elindult a helyiségbe. Megnyugodva lélegeztem fel, és követni kezdtem. Ez kurva meleg helyzet volt.
Lehuppantam az egyik székre, és onnan figyeltem Robertet, aki éppen a kávékkal volt elfoglalva. Nem szólt semmit, csak leemelt a legfelső polcról egy üveget benne cukorral, majd a hűtő felé indult, hogy kivegye a tejet. Az én gondolataim eközben elkalandoztak. Először a családom és a barátaim jelentek meg lelki szemeim előtt, a gyomrom pedig válaszszerűen görcsbe rándult. Attól tartottam, hogy egy idő után túlságosan is aggódni kezdenek értem, és belemásznak ebbe az egészbe, aztán… bele se mertem gondolni abba, Robert mit tett volna velük, ha megtudják, mibe rángatott. Aztán ott volt az a tény, miszerint konkrétan függtem Dawsontól. Itt ő diktálta a tempót – és ha én nem úgy táncolok, ahogy ő fütyül, megégethetem magam a haragja tüzében.
- Itt a kávéd. – A csésze alja halkan koppant az asztalon, majd kihúzódott a velem szemben lévő szék, Robert pedig helyet foglalt rajta. Egy darabig rám se nézett, csak kevergette a fekete löttyöt, és szigorúan meredt maga elé. Igyekeztem minden apró részletet megfigyelni a lakásában, hátha találok valami olyat, ami ötletet ad a gyengepontjára, vagy bármire, amivel megszorongathatom. De egyelőre minden túl normális volt, és túl… egyszerű.
- Kösz – biccentettem egyet, majd kortyoltam egy húzásra magamba döntöttem az italt. Robert felvont szemöldökkel figyelte, ahogy lecsapom az üres csészét, és kényelmesen hátra dőlök. Keresztbe fontam a karjaimat, és amolyan „mi van?” arckifejezést vettem fel. Robert egy darabig állta a tekintetem, mígnem megunta a farkasszem játékot, és inkább a kávéjával, na meg az előtte heverő újsággal kezdett el foglalatoskodni. Úgy festett, mint egy tipikus amerikai állampolgár, aki készülődik munkába: elegáns volt, és egyáltalán nem nézett ki profi bérgyilkosnak, meg olyannak, aki képes tömérdek embernek parancsolgatni, és elérni, hogy azt tegyék, amit akar. Noha magabiztos kiállása volt, mégsem éreztem tekintélyt parancsolónak. – Kérdezhetek valamit?
- Aha – vágta oda fel sem nézve a hírlapból.
- Meddig kell itt lennem nálad? – Robert felvonta a jobb szemöldökét, és értetlenül pillantott rám. – Úgy értem, szükségem lenne a ruháimra és minden cuccomra. Ha már a helyettesed leszek.
- Nem leszel a helyettesem, Rebecca – javított ki kimért hangon -, inkább a szárnysegédem. Nem mindig érzem helyénvalónak összevérezni a többezer dolláros ingeimet, szóval néha rád hárul majd a felelősség.
- Ez elég beteg – jelentettem ki enyhe undorral a hangomban. Szívem szerint ráhívtam volna a rendőrséget, de Robert olyan szinten értett a manipuláláshoz, hogy simán beadta volna nekik, hogy egy sorozatgyilkos vagyok, aki kényszerítette őt arra, hogy rejtegessen. Már ha megértem volna a rendőrök eljövetelét. Dawson képes lett volna azon nyomban lelőni, hogy tárcsázni kezdem a 911-et. – Válaszolnál?
- Ha elolvastam az újságot, elmegyünk és összeszeded a cuccaid. Megegyeztünk?
- Oké. Tévézhetek?
- Amit csak akarsz, csak ne zavarj.
- Bunkó – dünnyögtem, miközben elindultam a nappali felé, hogy aztán bekapcsoljam a televíziót, és nézzek valami agyrém műsort, ami talán… talán eltereli a figyelmemet. Őszintén, magam se tudtam, mit tegyek. Még egy rohadt SMS-t se tudtam küldeni, Robert tegnap este elvette a telefonomat, és nemes egyszerűséggel kihajította az ablakon, az pedig ripityára tört. Mondanám, hogy mérges voltam rá emiatt, de esküszöm, a mobilom hiánya volt a legkisebb gondom. Az elsőszámú probléma az volt, hogy olyan dologba keveredtem, amiből már sokszor sikerült meghátrálnom. Fogalmazzunk úgy, hogy a bűnbandákkal járó dolgok nem voltak ismeretlenek a számomra, de a saját bőrömön még nem tapasztaltam meg, milyen részt venni bennük. Az NYR akaratom ellenére is az életem szerves része volt, egészen sokáig, aztán mikor sikerült elvágnom a bűnbanda és köztem lévő kapcsot, egy darabig nyugis életem volt. Eltusoltam mindent, új életet kezdtem, és egyedül Cher tud a múltam sötét részének összes momentumáról. Ő nem ítélt el emiatt, és megígérte, hogy mindig mellettem fog állni. Az évek során sikerült elhitetnie velem, hogy nem az vagyok, aki akarták, hogy legyek, hanem egy tisztességes, kedves és végső soron egyenes ember. Ha Cher nem lett volna, lehet, hogy már rég a börtönben rohadnék.
Persze a tévében vetített agysejtölő sorozat nem volt elég ahhoz, hogy megállítsa a folyamatosan előtörő gondolataimat. Próbáltam megfejteni, miért kellek Robertnek. Mivel értem el azt, hogy ahelyett, hogy lelő, inkább maga mellé vett. A másik, amit tudni akartam, hogy mégis mit tud még rólam a rendőrségi ügyeimen kívül. Ezer százalékig biztos voltam abban, hogy többet, mint amit tegnap elárult. De mégis mi oka volt arra, hogy nyomozzon utánam? Gyanús voltam neki? Talán már akkor összegyűjtötte az adataimat, mikor neki küldtem az üzenetet Cher helyett? Féltem, hogy a gyanúim beigazolódnak, és kiderül, hogy ez az egész meg volt tervezve. Hogy Robertnek kezdetektől fogva célja volt belevinni a rosszba, mert látott bennem potenciált.
Ezeket a gondolatokat elhessegettem, mert kezdtem úgy érezni, hogy túlzottan paranoiás vagyok. Mikor felkaptam a fejemet, és végre sikerült visszatérnem a valóságba, kopogásra lettem figyelmes. A konyhában ülő Robert felé vezettem a tekintetem, aki éppen abban a pillanatban fordult felém.
- Kinyitnád? Az ajtó melletti szekrény tetején van a kulcs.
Biccentettem egyet, majd felpattantam a kanapéról, és egyenesen az ajtóhoz sétáltam. Meggyűlt a bajom a kulcs megszerzésével, de mikor végre megkaparintottam, azonnal kitártam a bejáratot az idegen előtt.
A szőkésbarna hajú, barna szemű srác letaglózva meredt rám, nekem pedig olyan érzésem támadt, mintha már láttam volna őt valahol. Aztán beugrott, hogy a kávézói incidensnél ő is ott volt, méghozzá Roberttel.
- Öhm… - túrt a hajába enyhén értetlenül az előttem álló fiú. Barna szemeit lassan végigfuttatta rajtam, mielőtt hanyagul nekivetette az oldalát az ajtókeretnek. – Bemehetek?
- Robert? – kiáltottam hátra, reménykedve abban, hogy majd ő kihúz ebből a felettébb kínos szituációból. Dawson pár másodperccel később megjelent, és mosolyogva nézett az előttem álló srácra.
- Philip, gyere be – intett a haverjának kedvesen. Már ha lehet ilyet mondani egy gyilkosra. Philip szúrós pillantást küldött felém, így érve el, hogy én azonnal elálljak az útjából. Pár könnyed lépéssel bent termett, lepacsizott a mögöttem álló Roberttel, és olyan nemes egyszerűséggel foglalt helyet a kanapén, mintha minden nap itt lenne.
- Beszéltem Howell-lel, azt mondta, minden sima ügy. – Philip feltette a lábát az üvegasztalra, miközben a feje alá gyömöszölt egy díszpárnát. Én letaglózva álltam az ajtó mellett, és azon gondolkoztam, mégis mi a franc folyik itt. Dawson eközben odasétált a kanapéhoz, amelyiken a haverja foglalt helyet, majd adott neki egy kisebb pofont.
- Vedd le a lábad az asztalról, Hardwick – közölte elfojtott mosollyal. Philip dünnyögött valamit az orra alatt, de csak megtette, amit Robert kért. – Köszönöm. Mikor jönnek?
- Szerintem holnap. De arról nem volt szó, hogy bővítjük a repertoárt – fordult felém gyilkos pillantással. Unottan felvontam a szemöldökömet, mielőtt fújtatva elindultam volna a konyha felé.
- Hosszú sztori. Mindent elintéztél? – Robert játszi könnyedséggel foglalt helyet Philip mellett, majd a szemöldökét felvonva várt arra, hogy a haverja folytassa. Éreztem, hogy ez a dolog nem rám tartozik. Vagyis… nem kellene, hogy rám tartozzon. Mégis biztosra vettem, hogy ha akarom, ha nem, bele fogok folyni. Átsétáltam a konyhába, és meglepődve vettem észre, hogy az asztalon ott volt kikészítve egy csésze kávé, valamint egy tál tojásrántotta, nagy valószínűséggel a számomra. Elgondolkoztam azon, mennyi cián kerülhetett beléjük, de a hasamat abban a pillanatban pont nem érdekelte, hogy belehalok-e valamelyik elfogyasztásába.
- Még pár dolog van, de azt mondta, hogy kellesz hozzá. – Philip hangját hallottam a nappali felől, amit a kanapé nyikorgása követett: valószínűleg felült eddigi fekvéshez hasonló pozíciójából, hogy könnyedebben tudjanak beszélni Roberttel.
- Minek? Veled nem tudja megdumálni? – morgott Dawson. Ch, annyira tipikus. Mást sem tud csinálni, csak méltatlankodni és úgy tenni, mintha ő lenne a király. Halkan nekiláttam a rántotta elfogyasztásának, ami meg kell hogy mondjam, ehető volt. Sőt, kifejezetten finom.
- Te tudod, mi hol van. – Philip nem vette magára Robert elutasító stílusát. Biztosra veszem, hogy volt elég ideje megszoknia Dawson hülyeségiet, beszédjéből ítélve pedig elég durván benne volt ebben az alvilági bizniszben.
- Neked is megvan minden adatod, nem értem a baját.
- Látni akar és kész. – Feléjük kaptam a fejemet, így láthattam, ahogy Robert a fejét csóválja, Philip pedig a vállát vonogatja. Agytekervényeim lázasan dolgozni kezdtek. Mégis miről beszélhetnek?
- Még mindig én vagyok a főnök – fújtatott Robert. Philip unottan felhorkantott.
- Ha rajtuk múlik, nem sokáig. Elég nagy gáz van. – Egy pillanatra megfagyott a levegő, én még a rágást is abbahagytam. Kikről van szó? Mi történt? Mégis miért van gáz? Félnem kellene? A szívem iszonyatosan gyorsan kezdett verni, és a levegőt is szaporábban vettem. Rettenetesen ijesztő volt ez a tudatlanság, az pedig még inkább, hogy tökéletesen tisztában voltam azzal, miszerint nekem ebben kötelességem lesz részt venni. A nevemet kell adnom ki tudja, mennyi szörnyűséghez, mégpedig akaratom ellenére. Azért, mert figyelmetlen és felelőtlen voltam. Úgy éreztem, hogy valahol itt ért véget az életem jó időszaka.
- Miért? – Dawson hangját életemben először ijedtnek hallottam. Sőt, mi több, már-már kétségbeesett volt. Megkockáztattam, hogy hátra forduljak, megérzéseim pedig nem csaltak: a szokásos önelégült arckifejezésének nyoma sem volt, helyét átvette a falfehér bőr és a szigorúan egy vonallá préselt ajkak. Tekintete a falióra és Philip között cikázott, tehetetlenségében az ujjait tördelte. Elgondolkodtatott az ábrázata. Ha ő ennyire megriad, biztosan komoly dologról van szó. Mégpedig iszonyatosan komolyról. Nyeltem egyet.
- Tegnap megpróbálták feltörni a rendszert. – Philip kijelentése eléggé ijesztően hangzott a számomra, de Robert ezt valószínűleg nem élte meg annyira rosszul, főleg, mert a vonásai azonnal ellágyultak, és sokkal fesztelenebbül ült ott a barátja mellett.
- Gondolom, nem ment.
- Nem, mert Mike atombiztosra csinálta. De csak hogy ne bízd el magad, pár kattintásra voltak tőle. – Robert hümmögéssel válaszolt Philip intő szavaira, majd felpattant a kanapéról, és az üvegszekrényhez sétált, zsebre dugott kézzel.
- Mit érnek vele? Attól még életben leszek, ha rácsatlakoznak a gépünkre – közölte könnyeden, elszánt pillantást vetve az őt furcsán méregető Philipre. Valamiért biztosra vettem, hogy a szőkés hajú fiú jóval többet tud, mint amit elmondott. Látszott a testtartásán, az arcán, a nézésén, hogy valamit elhallgat. Valamit nem akar elmondani. Ez pedig egyszerre volt ijesztő és figyelemfelkeltő.
- Igen, de pár lépéssel közelebb lesznek ahhoz, hogy tudják, hol a központ.
Robert abbahagyta a járkálást, és mérlegelte magában a dolgot. Végül egy bólintással felelt, majd ennyit kérdezett:
- Mikor kellek Howellnek?
- Még ma. Lehetőleg minél előbb. Ezért jöttem – nevette el magát a végére Philip kicsit feszengve, majd Robert példáját követve ő is felállt. Dawson unottan horkantott, én pedig ekkor vettem rá magamat arra, hogy rendbe szedjem az asztalt. Zakatoló szívvel és zavaros gondolatokkal együtt megfogtam a tányéromat és a villámat, majd a mosogatóba helyeztem őket, a kávémat egy másodperc alatt felhörpintettem, a csészét pedig végül a többi mosatlan edény közé raktam. Megkíséreltem visszamenni a szobába, mikor Robert elém állt, és szigorú arccal pillantott rám. Kínzóan sokáig tartott, mire végre megszólalt.

- Rebecca, készülj. Indulunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése